2010. július 14., szerda

Cukkinis tésztaszósz

Már sok ötletet hallottam a cukkinis tésztaszószra vonatkozóan, most mindezeket vegyítettem az itthon található alapanyagokkal és isteni illatú könnyű, gyors nyári étel rotyog éppen a konyhában.
Fogtam egy közepesen nagy cukkinit, az egyik barátunk kertjében termett. Meghámoztam, majd lereszeltem egy nagy lyukú reszelőn. 4 nagyobb gerezd fokhagymát és két nagyobbacska újhagymát olívaolajon megfuttattam. Lereszeltem egy zöld zellerszálat is. A reszelt zöldségeket hozzáadtam az addigra már erősen illatozva piruló hagymákhoz, sóztam, borsoztam és fedő alatt negyed órát pároltam. 25 dkg tejfölt és ugyanennyi mascarponét ráöntöttem, kis lángon 10 percig hagytam még rotyogni. Közben apróra vágtam egy maroknyi petrezselymet és ruccolát, amit a tűzről levett szószba szórtam. Jól elkevertem, rátettem a fedőt és hagytam kicsit összemelegedni még egy negyed órát. Közben kifőtt a spagetti, nem volt más dolgom, mint összekeverni a szósszal. Reszelünk rá sajtot is.

2 megjegyzés:

Zsuzska írta...

Szia!
Ötletet adtál, köszönöm!
Az én kreálmányom:
http://kotetlenek.blogspot.com/2010/07/cukkinis-tesztaszosz-la-zs.html
Üdv, Zsuzska

BKata írta...

Örülök:-)

Megjegyzés küldése