2010. május 16., vasárnap

Sütés nélküli túrótorta

Egy újságban találtam a recept eredetijét, kicsit változtattam rajta és így készült el ez a mennyei sütemény, eperrel a tetején. Adri barátnőm szerint egyébként pont így csinálják a skandináv országokban a túrótortát és tényleg nagyon emlékeztet az ikeás ilyesmire.
A tésztához az alábbiak kellenek:
35 dkg darált háztartási keksz
12 dkg olvasztott vaj vagy margarin
3 dkg porcukor
4 evőkanál víz
Ezeket összemorzsolgatom, gyúrogatom és egy normál méretű tortaforma aljára és oldalára nyomkodom, vagyis kibélelem vele a formát. Praktikus, ha levehető oldalú formát használok, ennek majd a tálaláskor lesz jelentősége. Berakom a hűtőbe, hogy amíg a krémet elkészítem dermedjen kicsit.
A töltelékhez szükségünk van 40 dkg túróra, 15 dkg porcukorra, 1 csomag vaníliás cukorra, 1 citrom reszelt héjára és egy kicsire a levéből is, 18 dkg olvasztott vajra. Miután ezeket habosra kikeverem a robotgéppel, szépen beletöltöm a hidegről kivett tésztába. A tetejére bármilyen gyümölcs mehet, én most epret tettem rá.
Visszatettem a hűtőbe két órára, leszedtem a forma oldalát és tatam, már szeltem is. Nagy sikere volt.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése